Koninklijke Harmonie Ste-Cecilia Grembergen

Harmonie met veel toekomstmuziek!

Bij de Koninklijke Harmonie Ste-Cecilia Grembergen kan je terecht voor:

• het harmonieorkest: elke vrijdag repetitie van 20-22u in zaal Kluster (of tijdens coronamaartregelen in de kerk)
  • groepsmusiceren in alternatieve leercontext bij het harmonieorkest
  • Muziekids muziekinitiatie: elke zondag van 9-10u15 (3de kleuterklas) of 10u30-11u45 (1ste en 2de leerjaar) in zaal Kluster
  • Drumkids slagwerkinitiatie: elke dinsdag van 18u30-20u (half uur les per groep) in zaal Kluster
  • Brasskids koperinstrumentinitiatie: elke maandag van 16-17u in de muziekacademie van Grembergen (site Oud Gemeentehuis)

Wil je samen muziek spelen en leren in een ontspannen, laagdrempelige en familiale sfeer, dan ben je bij ons aan het juiste adres!

Met meer dan 40 muzikanten en bijna 40 kinderen in de jeugdwerking, een 12-koppig bestuur en meer dan 100 ereleden, 2 concerten per jaar en heel wat leuke activiteiten, zorgt de harmonie voor de sociale en culturele beleving van heel wat muzikanten en muziekliefhebbers uit Grembergen en omstreken.

Dankzij de samenwerking met de Stedelijke Academie voor Muziek en Woord Dendermonde, kan je na onze initiaties (vanaf het 3de leerjaar) terecht in de bloeiende wijkafdeling van de muziekacademie in Grembergen (op de site Oude Gemeentehuis). We zetten ons samen hard in voor de promotie van koperblazers en houtblazers, die na de lagere graad een plaatsje vinden in het harmonieorkest voor de lessen groepsmusiceren.

Herman Verleyen

GSM